Bibliotekinių įgūdžių ugdymo pamokėlė

Rugsėjo 20 dieną 4 klasės mokiniams mokyklos bibliotekoje buvo pravesta bibliotekinių įgūdžių ugdymo pamokėlė, kurios pagrindinis tikslas buvo supažindinti vaikus su bibliotekos fondo išdėstymo tvarka.Ketvirtokai sužinojo, kad vienos mokslo šakos, temos ar dalyko spaudiniai bibliotekoje yra surinkti į vieną vietą, t.y. sustatyti lentynose sisteminiu-abėcėliniu ir teminiu būdais , o kiekviena mokslo šaka žymima sutartiniu ženklu – skaitmenimis nuo 0 iki 9.

Mokiniai vartė bibliotekos knygas, ieškojo specialių knygų priklausomybę bei buvimo vietos bibliotekos lentynose nurodančių žymų, aiškinosi knygos šifre užkoduotą informaciją. Po to sekė praktinė orientacinė užduotis: pagal nurodytus knygos identifikavimo ženklus bibliotekos fonde reikėjo surasti knygą. Vaikai noriai ėmėsi seklio darbo: puolė naršyti po lentynas ir ieškoti reikiamos knygos. Visi ketvirtokai buvo atkaklūs, patys ar su draugų pagalba užduotį įvykdė ir ieškomoje knygoje surado paslėptą sėkmės ženklą.

Tikėtina, kad po šios pamokėlės mokiniai geriau orientuosis bibliotekos fonduose, greičiau suras reikiamą knygą ir mokės ją padėti į reikiamą vietą.

Džiugu, kad po šios pamokėlės atsirado knygų bičiulių ketvirtokų – tai Gelmė Ivanauskaitė, Milana Grakalskytė, Nedas Leskauskas ir Vadim Jacenko, kurie dažnai užsuka į mokyklos biblioteką ir patikrina, ar teisingai, abėcėlės tvarka sudėtos knygos lentynose. Ir supranta slaptą kalbą: Sk 77, Kn 38, 745 Ko 87.

Mokyklos bibliotekininkė