Skaitytojo elgsenos bibliotekoje ugdymas

Lapkričio 4 dieną 4b klasės mokiniams mokyklos bibliotekoje buvo pravesta skaitytojo elgsenos bibliotekoje ugdymo pamoka, kurios pagrindinis tikslas – padėti vaikams orientuotis  bibliotekos fonde, formuoti atsakingą skaitytoją.

Ketvirtokai sužinojo, kad vienos mokslo šakos, temos ar dalyko spaudiniai bibliotekoje yra surinkti į vieną vietą, t.y. sustatyti lentynose sisteminiu-abėcėliniu ir teminiu būdais , o kiekviena mokslo šaka žymima sutartiniu ženklu – skaitmenimis nuo 0 iki 9.

Mokiniai vartė bibliotekos knygas, ieškojo specialių knygų priklausomybę bei buvimo vietos bibliotekos lentynose nurodančių žymų, aiškinosi knygos šifre užkoduotą informaciją. Po to atliko praktinę orientacinę užduotį – pagal nurodytus knygos identifikavimo ženklus bibliotekos fonde surasti knygas. Vaikai noriai ėmėsi seklio darbo: puolė naršyti po lentynas ir ieškoti reikiamos knygos. Visi ketvirtokai buvo atkaklūs, patys ar su draugų pagalba užduotį įvykdė.

Tikėtina, kad po šios pamokos mokiniai  geriau orientuosis bibliotekos fonduose, greičiau suras reikiamą knygą ir mokės ją padėti į tinkamą vietą.

Mokyklos bibliotekininkė Lilija Grigėnienė